دوربین مداربسته, وبلاگ

منبع تغذیه دوربین مداربسته

منبع تغذیه دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته از قسمت های مختلفی چون: لنز ها، بدنه و برد الکترونیکی تشکیل شده است. که هر کدام از این قسمت ها وظیفه خاصی را به عهده دارند. که شروع راه اندازی و روشن شدن دوربین مداربسته وابسته به قسمت برد الکترونیکی می باشد. این قسمت نیز برای شروع فعالیت نیازمند برق ورودی معمولا 12 ولت مستقیم (12V DC) می باشد. این میزمان برق ورودی توسط منبع تغذیه دوربین مداربسته تامین می شود. این دستگاه برق شهری 220 ولت سینوسی (220V AC) را دریافت نموده و 12 ولت برق مستقیم (12v DC) در خروجی ارائه می نماید.

این دستگاه بسته به نیاز شما می تواند به صورت مرکزی برای همه دوربین ها و یا به صورت آداپتور در کنار هر دوربین قرار گیرد. همچنین از آنجایی که اکثر دوربین ها از نوع 12 ولت مستقیم هستند، می توان از باتری های 12 ولتی برای راه اندازی دوربین ها استفاده نمود.

منبع تغذیه دوربین مداربسته

آداپتور، منبع تغذیه دوربین مداربسته

برد الکترونیکی اکثر دوربین های مداربسته با استفاده از برق زیر 12 ولت کار می کند. از این رو استفاده از آداپتور ها به عنوان منبع تغذیه دوربین مداربسته گزینه بسیار مناسبی می باشد. زیرا این دستگاه ها توانایی تبدیل برق شهری 220 ولت به 12 ولت را برای تامین برق دوربین های مداربسته دارند. از دیگر ویژگی های این دستگاه ها این است که جریان را از حالت AC به حالت DC تبدیل می نماید. زیرا دوربین ها برای راه اندازی نیاز  به جریان DC دارند.

به طور کلی انتخاب منبع تغذیه مناسب برای دوربین های مداربسته مسئله ای بسیار مهم می باشد. زیرا این دستگاه نقش بسزایی در جلوگیری از بروز اختلالاتی مانند نویز در تصاویر دارد. در واقع این دستگاه یکی از اصلی ترین اجزا موثر در نحوه ضبط تصاویر و یا افت کیفیت آن ها دارد. همچنین در بسیاری از موارد منبع تغذیه نامناسب و بی کیفیت منجر به آتش سوزی دوربین نیز می شود.

پس برای خرید تجهیزات دوربین مداربسته که منبع تغذیه یا آداپتور مهم ترین آن می باشد، سعی کنید بهترین جنس و کیفیت را خریداری نمایید. مجموعه سیف رادیکال با در نظر داشتن تمامی این موارد و نیز نیاز مشتریان، بهترین محصولات را در زمینه سیستم های حفاظتی و امنیتی، تجهیزات شبکه و دیگر موارد این چنینی به مشتریان خود ارائه می نماید.

آداپتور مرکزی

استفاده از منبع تغذیه مرکزی بهتر است یا آداپتور؟

همانطور که تا این قسمت از مطالب متوجه شده اید، استفاده از منبع تغذیه دوربین مداربسته در این سیستم های امنیتی بسیار مهم می باشد. زیرا این دستگاه بر طول عمر دوربین‌ها، عملکرد مطمئن‌ و نویزهای تصویر موثر می باشد. از این رو در دو نوع مرکزی و آداپتور وجود دارد. که شما با توجه به شرایط قرار گیری دوربین ها می توانید هر یک از آن ها را تهیه و استفاده نمایید.

بهتر است بدانید هنگام خرید دوربین مداربسته معمولا آداپتور نیز به همراه آن به شما ارائه می شود. که وظیفه این دستگاه تبدیل برق شهری به ولتاژ مورد نیاز دوربین مدار بسته می باشد. اما شاید برای شما سوال باشد که استفاده از منبع تغذه مرکزی برای دوربین ها بهتر است یا آداپتور؟ برای دریافت پاسخ این سوال شما باید به فاصله بین دوربین ها با دستگاه dvr توجه نمایید.

اگر فاصله دوربین‌ های مداربسته و دستگاه 40 متر و یا بیشتر بود، باید از آداپتور برای تک تک دوربین ها به صورت جداگانه استفاده نمود. در غیر این صورت استفاده  از منبع تغذیه مرکزی گزینه مناسب تری است. زیرا با استفاده از منبع تغذیه مرکزی میزان نویز در سیستم کاهش میابد. از طرفی دیگر احتیاج به سرویس و نگهداری چندین آداپتور که در کنار دوربین‌ها نصب می شود، نمی باشد.

منبع تغذیه دوربین مداربسته

معرفی انواع منبع تغذیه دوربین مداربسته؟

  • یکی از اصلی ترین منبع های تغذیه دوربین مداربسته، آداپتور ها می باشند. نوع تک آمپری این محصولات از معمول ترین مدل های موجود در بازار است. میزان ولتاژ این آداپتور ها 12 ولت می باشد. اما جریان خروجی آن ها 1 آمپر و در برخی مواقع 2 و 5 آمپر می باشد.  هر کدام از این دستگاه ها کنار یک دوربین مداربسته نصب شده و وظیفه تامین برق همان دوربین را به عهده دارد.
  • نوع دیگری از منابع تغذیه دوربین های مداربسته هستند که با نام منبع تغذیه مرکزی شناخته می شوند. این دستگاه ها نسبتا بزرگ می باشند. و جریان خروجی آن ها بر اساس تعداد دوربین‌های مداربسته و نوع آن ها انتخاب می شود. که معمولا در انواع 10، 20،15 30 آمپری موجود می باشند. یکی از مزایا استفاده از این نوع منبع تغذیه، برق رسانی به 10 تا 30 دوربین به طور همزمان می باشد. همچنین مقدار کابل برق مورد نیاز در این سیستم ها کمتر می باشد. و در نتیجه هزینه نصب و راه اندازی نیز کمتر خواهد شد. البته در نظر داشته باشید چون برق رسانی به تمام دوربین ها از طریق یک دستگاه انجام می شود، اگر ناگهان دستگاه دچار آسیب شود، تمام دوربین ها از کار خواهند افتاد.

تجهیزات دوربین مداربسته

خرید منبع تغذیه دوربین مداربسته

قطعا برخی از شما هنگام خرید منبع تغذیه دوربن مداربسه دچار شک، تردید و دو دلی خواهید شد. از این رو ما در این مطلب سعی نمودیم نکاتی را به شما آموزش دهیم، که تصمیم گیری برای خرید این دستگاه را برای شما آسان نماید. با این حال اگر هنوز در نتخاب و خرید خود مردد هستید، با مجموعه سیف رادیکال و کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. ما با در نظر داشتن نیاز و بودجه شما، بهترین سیستم امنیتی را متناسب با نیازتان به شما ارائه می نماییم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر،خرید دوربین مداربسته، منبع تغذیه و سایر تجهیزات با مجموعه سیف رادیکال، ارائه دهنده بروز ترین سیستم های امنیتی، در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *