دوربین مداربسته, وبلاگ

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته آنالوگ

در مطلبی که انواع دوربین مداربسته را برای شما بررسی نمودیم، این سیستم های امنیتی در دو نوع آنالوگ و دیجیتال وجود دارند. که در واقع دوربین مداربسته آنالوگ اولین نسل از دوربین های مداربسته می باشد. که در واقع امروزه جای خود را به دوربین های HD در بستر کواکسیال و شبکه داده اند. و این امر به معنای منسوخ شدن آن ها در دنیای امروزی می باشد.

اما به هرحال قصد داریم تا در این مقاله با نحوه کارکرد این دوربین ها بیشتر آشنا شویم. تا بتوانیم به علت منسوخ شدن آن ها دست یابیم. و بدانیم چه چیزی باعث شد تا این دوربین ها کم کم جای خود را به دوربین های نسل جدید تر بدهند.

آشنایی اولیه با دوربین های مداربسته آنالوگ

این دوربین ها که جزو اولین دوربین های مداربسته محسوب می شوند، داده ها را به روش قدیمی و به شکل آنالوگ دریافت می نمودند. و سپس برای نشان دادن آن ها از یک دستگاه مبدل با نام دستگاه DVR استفاده می شد. این دستگاه ها یک نوع ذخیره ساز هستند. که وظیفه ی ذخیره سازی و نمایش داده ها را بر عهده دارند. و استاندارد مورد نیاز آن ها PAL و NTSC می باشند. که در هنگام تنظیم باید به این موضوع توجه کافی داشت.

در واقع دوربین مداربسته آنالوگ، عملیات دریافت تصاویر و ارسال آن ها در بستر کواکسیال به دستگاه ذخیره ساز را انجام می دهد. و می توان گفت که دارای قیمت کمتری نسبت به دوربین های مداربسته تحت شبکه دارند.

دوربین مداربسته آنالوگ

مزایا و ویژگی های خاص این دوربین ها

  • نصب و استفاده آسان بدون نیاز به تخصص بالا
  • هزینه کم برای خرید دوربین های آنالوگ نسبت به دیگر دوربین های مداربسته
  • تنوع بالا در تولید محصولات
  • ارائه دوربین های آنالوگ در کیس های مختلف
  • امکان ارائه تصاویر در کمترین پهنای باند

همه ی ویژگی های فوق الذکر موجب شده است تا، دوربین های مداربسته آنالوگ تا مدت ها مورد استفاده کاربران مختلف برای حفظ امنیت ساختمان ها و اماکن باشد. اما کم کم با پیشرفت تکنولوژی دیگر این دوربین ها پاسخگوی نیاز کاربران نبود. و یکسری معایب باعث شد تا کم کم جای خود ر ابه نسل جدید دوربین های مداربسته بدهند.

سیستم امنیتی مداربسته

معایب دوربین های مداربسته آنالوگ

  • امکان انتقال صدا و تصویر به طور همزمان با استفاده از یک کابل وجود ندارد.
  • در این دستگاه، قابلیت تنظیم ویژگی های هوشمند چون: تشخیص چهره و… وجود ندارد.
  • رزولوشون تصویر در دوربین های مداربسته آنالوگ پایین می باشد.
  • دسترسی به منو OSD در آن وجود ندارد.
  • همچنین برخی از آن ها قابلیت P2P را ندارند.
  • دستگاه های ذخیره ساز تکنولوژی آنالوگ، از ظرفیت هارد کم تری پشتیبانی می نمایند. و شما تصاویر مدت کمتری در سیستم شما باقیر می ماند.

دوربین مداربسته آنالوگ

طریقه نصب دوربین مداربسته آنالوگ

با این همه اگر قصد خرید دوربین مداربسته آنالوگ را دارید، در ادامه این مطلب نحوه نصب آن را به شما آموزش خواهیم داد.

  1. ابتدا نقطه مناسب را که به قسمت عظیمی از محل مود نظر اشراف دارد را انتخاب نمایید.
  2. سپس مقدار کابل مورد مصرف را در حداقل ترین حالت ممکن انتخاب نمایید. در این صورت افت کیفیت و نویز کمتری روی کیفیت فیلم خواهید داشت.
  3. رزولوشن تصویر مطابق با نیاز شما باید در نظر گرفته شود. که در دوربین های مداربسته آنالوگ این مورد به تی وی لاین وابسته می باشد. یعنی هرچه تی وی لاین قوی تر باشد، کیفیت تصویر برای مشتریان و کاربران نیز بهتر خواهد بود.

توجه: به طور کلی  دوربین آنالوگ به نسبت مدل تحت شبکه دارای محدودیت شدید کیفیت تصویر می باشند. و شاید برای مکان هایی که نیاز به کیفیت تصویر بالا است، گزینه مناسبی نباشد.

جمع بندی

از مطالب فوق الذکر می توان دریافت که دوربین های آنالوگ دارای کیفیت تصویر پایین و قابلیت های بسیار محدودی تر نسبت به دوربین های تحت شبکه می باشد. پس بهتر است در محیط های پر تردد و حساس مانند امکان عمومی از دوربین های مداربسته دیجیتال در بستر کواکسیال استفاده نمود. در این صورت دید کافی و واضح تری نسبت به محیط پیرامون خود خواهید داشت.

در صورتی که قصددریافت اطلاعات بیشتری درباره سیستم های امنیتی، خرید دوربین مداربسته، نصب آنها و یا قیمت روز را دارید، می توانید با مجموعه سیف رادیکال در ارتباط باشید.

خرید دوربین مداربسته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *