دوربین مداربسته, وبلاگ

انواع کابل دوربین مداربسته

راه اندازی یک سیستم نظارتی و تصویر برداری امنیتی برای اماکن مختلف و ساختمان ها، نیازمند اجزا مختلفی می باشد. در صورتی که شما آشنایی کاملی با این اجزا نداشته باشید، شناخت آن ها برای شما دشوار می باشد. پس بهتر است با برخی اصول و تجهیزات انواع دوربین مداربسته آشنا شوید. یکی از اجزا اصلی این سیستم امنیتی که به جهت نظارت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، انواع کابل دوربین مداربسته می باشد.

وظیفه اصلی این کابل ها به طور کلی، انتقال تصویر و یا بهبود سیگنال های دوربین می باشد. برای شناخت انواع آن ها و ویژگی هر کدام در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

  • انواع کابل کواکسیال دوربین مداربسته

این کابل یکی از قدیمی ترین کابل هایی است که حدود یک قرن عمر دارد. و دلیل ماندگاری آن ها در طی این سال ها مقاومت بالای شیلدهایشان می باشد. چرا که آن ها از مواد بسیار مقاومی ساخته می شود که از آن سیم در برابر ساییدگی محافظت می نماید. همچنین کابل کواکسیال از هرگونه تداخل جلوگیری می نماید. و مس به کار رفته در این سیم موجب بهبود سرعت انتقال اطلاعات می شود.

کابل کواکسیال که انواع کابل دوربین مداربسته می باشد، دارای نصب بسیار آسانی بوده و در دو اندازه ی RG-6 و RG-59 برای نصب دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد.

  • معرفی کابل سیامی

سیامی، که یکی از انواع کابل های ترکیبی دوربین مداربسته به حساب می آید، ترکیبی از کابل RG59 و کابل 18/2 می باشد. کابل اول به جهت انتقال تصویر دوربین مداربسته و دومی به عنوان سیم برق مورد استفاده قرار می گیرد. و ساختار داخلی کابل های سیامی به گونه ای است که هر کدام از کاربری های انتقال برق و یا انتقال تصویر، بدون ایجاد اختلال در دیگری، به درستی انجام می شود. از این رو قابلیت اطمینان داده ها تا حد زیادی افزایش می یابد.

بهتر است بدانید نصب، راه اندازی و مدیریت سیستم های امنیتی با استفاده از این کابل ها کمی دشوار است. اما انتقال داده و برق بدون هیچ اختلالی و به طور همزمان به دوربین های مداربسته صورت می گیرد.

انواع کابل دوربین مداربسته

 

بیشتر بدانید: اتصال دوربین مداربسته به لپ تاپ

  • انواع کابل دوربین مداربسته – کابل فیبر نوری

یکی از گران ترین انواع کابل ها دوربین مداربسته، فیبر های نوری می باشد. و اصلی ترین دلیل هزینه بالای این محصولات نسبت به دیگر انواع آن، نیاز به تخصص بیشتر و نصب و راه اندازی زمان بر آن است. همچنین انتقال فرکانس و سیگنال در این سیستم ها با کیفیت بهتری صورت می گیرد. در واقع سرعت انتقال داده در سیستم های امنیتی با استفاده از این کابل ها، بسیار شگفت انگیز است.

کابل های فیبر نوری برای مواردی که نیازمند سرعت بالای انتقال داده است، بسیار مناسب می باشد. از طرفی برای انتقال داده در فواصل طولانی مانند دو قاره نیز از این تجهیزات استفاده می شود. از این رو برای مصارف روزمره کمی گران تر از تجهیزات دیگر می باشند.

  • استفاده از کابل های اترنت در نصب دوربین مداربسته

در بین انواع کابل دوربین مداربسته، کابل های اترنت دارای پهنای باند بالاتری نسب به دیگر مدل ها می باشند. در واقع استفاده از این کابل برای سیستم های امنیتی ساختمان های اداری و یا مسکونی مناسب و صرفه تر می باشد. زیرا هم دارای سرعت بالایی در انتقال داده می باشد. و هم هزینه کمتری نسبت به کابل های فیبر نوری دارد. و کاربرد آن ها در بیشتر مواقع برای نصب دوربین های تحت شبکه می باشد. اما استفاده از آن ها در دوربین های آنالوگ هم بالامانع است.

این کابل ها در دو نوع Cat5 و Cat6 در بازار مصرف وجود دارند. جالب است بدانید ساختار و کاربرد هر دو مدل یکی می باشد. و تنها تفاوت آن ها در سرعت انتقال داده می باشد. که کابل اترنت Cat6 قادر به انتقال سرعت و پهنای باند بیشتر اما در فواصل کوتاه تر است.

خرید دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته، تجهیزات شبکه، دزدگیر و دیگر تجهیزات و سیتم های امنیتی در مجموعه مهندسی سیف رادیکال.

سیف رادیکال با چندین سال سابقه فعالیت در زمینه ارائه سیستم های امنیتی، افتخار همکاری با بسیاری از مجموعه های بزرگ را داشته است. و برای رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود، بهترین تجهیزات از معتبر ترین برند های جهانی را به آن ها ارائه می نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *