دوربین مداربسته, وبلاگ

انواع دوربین مدار بسته

انواع دوربین مداربسته

اولین دوربین های مدار بسته در سال 1942 توسط ارتش آلمان مورد استفاده قرار گرفت. این ارتش برای نظارت بیشتر بر روند پرتاب موشک های خود از دوربین های مدار بسته استفاده نمود. سپس در سال 1949 اولین دوربین مدار بسته با نام تجاری Vericon تولید شد.  جالب این است که برای تولید این تجهیزات از هیچ مجوز دولتی استفاده نشده است. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی امروزه انواع دوربین مدار بسته در بازار مصرف وجود دارد. به طوری که امروزه تقریبا تمام منازل شخصی، آپارتمان های مسکونی و اداری، شرکت ها و… از این سیستم های امنیتی برخوردار می باشند.

آشنایی با انواع دوربین مدار بسته

هنگام خرید دوربین مدار بسته باید توجه نمایید که این محصولات به طور کلی طبق 4 فاکتور دسته بندی شده و مورد ارزیابی قرار می گیرند. در واقع شما برای انتخاب راحت تر باید این موارد را بررسی نمایید تا محصول مورد نظر خود را در بین تنوع زیاد این محصولات بیابید. این 4 دسته بندی عبارتند از:

  1. تکنولوژی دوربین مداربسته (شبکه یا آنالوگ)
  2. لنز دوربین مداربسته
  3. رزولوشن و کیفیت تصویر دوربین
  4. بدنه دوربین مداربسته

ما در این مقاله قصد داربم تا اولین و مهم ترین ویژگی دوربین های مدار بسته را بررسی نماییم. تکنولوژی به کار رفته در این سیستم های امنیتی، اولین اِلمانی است که قبل از خرید محصول باید آن را در نظر داشته باشید. تکنولوژی دوربین های مدار بسته به دو زیر گروه 1.دوربین های دارای تکنولوژی شبکه و 2. دوربین ها با تکنولوژی آنالوگ تقسیم بندی می شود. برا اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب توجه نمایید.

  • دوربین های مدار بسته تحت شبکه

اولین دسته از انواع دوربین های مدار بسته از لحاظ تکنولوژی، دوربین های تحت شبکه می باشند. این دوربین ها دارای دستگاه ذخیره تصاویر NVR و اطلاعات است. و همانطور که از نام آن ها پیداست، برای اتصال دستگاه و دوربین، از کابل های شبکه استفاده می شود. پردازش فوق العاده تصویر، کیفیت بالای تصویر برداری و قابلیت هوشمندی آن، سه ویژگی بارز این سیستم های امنیتی شمرده می شود. از این رو با وجود قیمت بالای این محصولات نسبت به نسل های قدیمی تر، بسیاری از کاربران خرید این دوربین ها را در اولویت خود قرار داده اند. زیرا در ازا پرداخت مبلغی مشخص، یک دستگاه کارآمد با قابلیت های پیشرفته خواهند داشت.

خرید دوربین مدار بسته

  • انواع دوربین آنالوگ

دوریبن های مدار بسته آنالوگ نیز مانند مورد قبلی دارای دستگاه ضبط کننده می باشند. با این تفاوت که در این نوع، دستگاه ضبط کننده DVR می باشد. همچنین برای اتصال این دستگاه به دوربین، از کابل کواکسیال استفاده می شود.

نقاط قوت این دوربین ها سادگی نصب و قیمت پایین تر آن ها می باشد. اما در مقابل نوع قبلی از کیفیت تصویر پایین تری برخوردار هستند. از این رو رفته رفته دوربین های آنالوگ HD وارد میدان شدند. ورود این سیستم های امنیتی به جای نسل قبلی توانست خلا موجود را جبران نماید. در واقع دوربین آنالوگ HD نسل جدید دوربین مداربسته آنالوگ است. که تغییرات مثبتی در کیفیت تصویر ان به وجود آمده است. با این حال نسبت به نسل قبلی دارای قابلیت های محدود تری می باشند. و شما با توجه به کارایی که مدنظر دارید، می توانید هر یک از این مدل ها را خریداری نمایید.

انواع دوربین مدار بسته

در این مقاله با انواع دوربین مدار بسته از لحاظ تکنولوژی آشنا شدید. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره این سیستم های امنیتی، نصب آنها و یا قیمت روز به دست آورید، می توانید با مجموعه سیف رادیکال در ارتباط باشید.

خرید دوربین مداربسته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *