دوربین مداربسته, وبلاگ

خرید دوربین توربو اچ دی

خرید دوربین توربو اچ دی

در مطالب گذشته، انواع دوربین مداربسته را برای شما معرفی نمودیم. و می دانیم که دوربین های مداربسته به دو دسته: 1. دوربین های مداربسته آنالوگ و 2. دوربین های مداربسته تحت شبکه تقسیم بندی می شوند. و از آنجایی که دوربین های آنالوگ به دلیل یکسری ضعف دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرند و دوربین های تحت شبکه نیز ممکن است برای برخی مشتریان گران به نظر برسد، دسته دیگر از سیستم های امنیتی با نام دوربین های turbo HD به وجود آمدند. این سیستم های جدید امنیتی اولین بار توسط هایک ویژن تولید و به بازار عرضه گردید. اگر قصد خرید دوربین توربو اچ را دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خرید دوربین توربو اچ دی

آشنایی با نحوه کارکرد دوربین های مداربسته turbo HD

برای خرید دوربین های توربو اچ دی، بهتر است بدانید که بستر اصلی آن ها از نوع بستر دوربین های آنالوگ می باشد. و مانند آن ها انتقال سیگنال و اطلاعات توسط کابل های کواکسیال انجام می شود. همچنین دستگاه ضبط و ذخیره ی دوربین های توربو اچ دی، از نوع DVR می باشد. و برای ارتباط با شبکه باید از طریق دستگاه ضبط اقدام نمود.

اما چه چیزی سبب تفوان بین دوربین های توربو اچ دی و آنالوگ شده است؟

محققان برای دریافت تصویر بهتر، فرکانس خروجی را تغییر داده و کیفیت تصویر نهایی را بهبود بخشیدند. در واقع از طریق فشرده سازی و با عمل CODING، تصاویر قبل از ارسال فشرده می شوند. سپس در دستگاه ضبط با فرآیند DECODING با همان کیفیت از حالت فشرده خارج می شوند. پس در این حالت مشکلی از قبلی کیفیت تصاویر وجود نخواهد داشت.

سپس این دستگاه ها با پیشرفت تکنولوژی از امکانات بیشتری برخوردار شدند. امکاناتی از قبیل: انتقال همزمان صدا، امکان ارسال دستورات دوربین PTZ (که قبلا با رابط RS-485 انجام می شد)، ویژگی های پردازش تصویری VCA و … از مهم ترین ویژگی های آن ها به شمار می آید. همچنین هماهنگی بین دوربین و دستگاه ضبط را نیز می توان یکی از نقاط قوت این دوربین ها دانست. به صورتی که دوربین با کیفیت 5 مگاپیکسل تصاویر با این کیفیت را ارسال می کند. و دستگاه نیز باید بتواند تصاویر با این کیفیت را نمایش دهد. زیرا حداکثر کیفیت تصاویر ارائه شده توسط هر دو دوربین و دستگاه تعیین می شود.

ویژگی های مهم دوربین های مداربسته TURBO HD

خرید دوربین توربو اچ دی

  • فناوری EXIR در خرید دوربین توربو اچ دی

یکی از قابلیت های حائز اهمین که وجود ان در دوربین های مداربسته بسیار ضروری می باشد، دید در شب یا همان ویژگی IR می باشد. همانطور که می دانید در طول شب به دلیل عدم وجود نور کافی، امکان ضبط تصاویر با کیفیت مناسب وجود ندارد. از این رو دوربین های توربو اچ دی با بهره مندی از فناوری EXIR از این مشکل مبرا می باشند.

این فناوری با استفاده از نور های LED پیشرفته در کنار لنز دوربین مداربسته، نور کافی را برای ضبط تصاویر با کیفیت فراهم می نماید. پس این عمل سبب بهبود عملکرد و کیفیت تصاویر در طول شب می شود.

  • قابلیت H265+ در TURBO HD

در این قابلیت دوربین های توربو اچ دی، فرمت های فشده سازی کاملا بروز شده و به قابلیت های جدیدی دست یافته اند. این قابلیت که با عبارت  H265+ شناخته می شود، حجم فایل تصاویر دوربین های مداربسته را به صورت قابل توجهی فشرده سازی می نماید. و در نتیجه در اشغال فضای ذخیره سازی هارد حدود 50 درصد صرفه جویی شده است. پس با خرید دوربین توربو اچ دی می توان تصاویر بیشتری را در هارد دیسک آن ذخیره نمود.

  • خرید دوربین توربو اچ دی با استفاده از تکنولوژی HDTVI

این تکنولوژی در واقع همان ویژگی است که سبب تمایز بین این دوربین ها و دوربین های آنالوگ شده است. که در ابتدای مقاله راجع به آن به طور کامل صحبت نموده ایم. تکنولوژی توربو اچ دی سیگنال آنالوگ را با استفاده از کدینگ خاص و تغییر فرکانس خروجی به سیگنال خاص و فشرده ای به نام توربو اچ دی تبدیل می نماید. که در سمت گیرنده یا همان دستگاه رکوردر تصویر، این سیگنال دیکد شده و به دیجیتال با کیفیت بالا تبدیل و ذخیره می گردد.

خرید دوربین مداربسته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *