دوربین مداربسته, وبلاگ

دوربین مداربسته فول کالر

یکی از تکنولوژی های امروزی در دوربین های مداربسته، تکنولوژی ” فول کالر ” یا همان تمام رنگ می باشد. این نوع از انواع دوربین های مداربسته در واقع عضوی از خانواده دوربین های دید در شب می باشد. در گذشته دوربین های ابتدایی تنها تصویر تاریکی از ضبط ویدئو ها ارائه می نمودند. سپس با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دوربین ها دید در شب و بعد از آن دوربین های مداربسته فول کالر به وجود آمدند. این سیستم ها نقطه ی رشد و بهبود عملکرد کلی دوربین های مداربسته به شمار می روند. که تصاویر واضح و رنگی را حتی در شب به شما ارائه می نمایند.

برای آشنایی بیشتر با این سیستم های امنیتی پیشرفته با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته فول کالر

دوربین مداربسته فول کالر چیست؟

همانطور که می دانید نیاز انسان به تکامل و کیفیت بیشتر، موجب پیشرفت و نوآوری هایی می شود. که این نوآوری ها موجب کیفیت بیشتر زندگی و کارایی بهتر در موارد مختلف خواهد شد.

از زمانی که نیاز به استفاده از دوربین های مداربسته در بین مراکز و امکان مختلف فراگیر شد، تکنولوژی های مختلفی از این سیستم های امنیتی به وجود آمد. در ابتدا بزرگترین مشکل این دوربین ها نبود نور کافی محیط بود. که موجب کیفیت پایین تصاویر ضبط شده می گردید. و نبود تصاویر مطلوب در بیاری از مواقع باعث شد تا تولید کنندگان از تکنولوژی های بروز تر برای تولید این سیستم های امنیتی استفاده نمایند.

ابتدا دوربین های دید در شب IR و Exir به وجود آمدند. این سیستم ها تصاویر در نور کم را به صورت سیاه و سفید ارائه می نمودند. در ابتدا وجود این محصولات بسیار کاربردی تر از نسل قبلی دوربین ها بود. اما رفته رفته سیاه و سفید بودن تصاویر نیز مشکلاتی در این راستا برای مصرف کنندگان به وجود آورد. پس به این ترتیب همه ی این عوامل موجب تولید دوربین های دید در شب رنگی شد. این دوربین های با تکنولولژی های مختلفی چون: استارلایت، دارک فایتر، کالر ویو، فول کالر از بهترین دوربین های مداربسته می باشند. که تصویر رنگی و واضحی را در نور کم و حتی شب به شما ارائه می نمایند. در این بین امروزه استفاده از دوربین های مداربسته فول کالر در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب شده است.

دوربین دید در شب

تکنولوژی دوربین های مداربسته فول کالر

این سیستم های امنیتی که نسل جدیدی از دوربین های مداربسته هستند، به LED های نوری مجهز می باشند. در ولقع عملکرد دوربین های مداربسه فول کالر به این صورت است که با استفاده از فناوری LED‌ های نوری، در هر شرایطی، حتی نور های بسیار کم، تصاویر را به صورت واضع و رنگی ضبط می نماید. زیرا لنز های آن از دیافراگم های بازتری نسبت به نسل قبلی دوربین ها برخوردار می باشند. که این ویژگی کوجب جذب نور بیشتر در اماکن کم نور می شود. به همین علت این دوربین ها در اماکن پر تردد، به خصوص خیابان، معابر و پارک ها بسیار مورد استقبال می باشد. همچنین تشخیص سوژه در این سیستم های امنیتی بسیار دقیق می باشد. و تصاویر نهایی به بهترین شکل ارائه می شوند.

برای مثال در یک دوربین استارلایت اگر دیافراگم را F1.0 در نظر بگیریم، در دوربین های فول کالر اندازه دیافراگم به F1.6 می رسد.

دوربین مداربسته داهوا یکی از بهترین برند های ارائه دهنده دوربین ها دید در شب می باشد.

دوربین مداربسته فول کالر

اجزا تشکیل دهنده این سیستم های امنیتی

دوربین های مداربسته فول کالر از اجزا مختلفی که به شرح زیر می باشند، تشکیل شده اند.

  1. پردازشگر پیشرفته که باعث بهبود نرخ سیگنال به نویز تصویر و رنگ تصویر می شود.
  2. همچنین این دوربین ها مجهز به سنسور 327-IMX می باشند. از این رو حساسیت نوری به میزان 30 درصد افزایش پیدا می نماید.
  3. همچنین انواع لنز دوربین مداربسته از نوع full color دارای دریچه ورود نور (دیافراگم ) بزرگتر با عدد F بهتر ی باشند.
  4. نور گرم ها که موجب کاهش شدت تابش تا ۴۰ درصد به نسبت استانداردهای اروپایی می شود.

کاربرد دوربین های مداربسته full color

  1. یکی از مهم ترین کاربرد های دوربین های مداربسته فول کالر برای ردیابی سرقت می باشد. زیرا این دوربین تصاویر را به صورت واضح ضبط می نماید.
  2. استفاده از این دوربین ها در جاده‌های فوق تاریک تصاویر واضح و رنگی را به شما ارائه می نماید.
  3. دز واقع این دوربین ها به دلیل کاربرد خوبی که دارند بهترین سیستم امنیتی برای نصب در مکان‌های عمومی مانند پارک، پارکینگ ها و خیابان‌ های تاریک می باشد.

خرید دوربین مداربسته

جمع بندی

امیدواریم در این مطلب اطلاعات لازم برای آشنایی با دوربین های مداربسته فول کالر که یکی از سیستم های امنیتی پرکاربرد امروزی می باشد، را به دست آورده باشید. اگر به فکر امنیت محل کار و یا منزل خود می باشید، برای خرید دوربین مداربسته و دیگر سیستم های امنیتی می توانید با کارشناسان مجموعه سیف رادیکال در تماس باشید. و یا با مراجعه به صفحه اصلی این وب سایت محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

سیف رادیکال بهترین محصولات را برای امنیت هرچه بیشتر اماکن به شما ارائه می نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *