دوربین مداربسته, وبلاگ

محاسبه میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته و عوامل موثر بر آن

مصرف اینترنت دوربین مداربسته

یکی از اصلی ترین ویژگی های دوربین مداربسته، ارائه تصاویر و ویدئو ها بر روی نرم افزار های گوشی های هوشمند، تحت شبکه اینترنت می باشد. در واقع با این ویژگی شما در هر کجا که باشید، می توانید مغازه، شرکت، منزل و یا هر کجا که دوربین در آنجا نصب است را تحت نظر داشته باشید. اما مهم ترین مسئله ای که در این بین ذهن بسیاری از افراد را درگیر نموده، میزان مصرف اینترنت دوربین های مداربسته و پارامتر های تعیین کننده آن است.

همانطور که می دانید امروزه اینترنت اصلی ترین بخش زندگی روزمره افراد است. و اکثر کار ها به وسیله آن انجام می شود. به طوری که به وسیله یک تلفن همراه کوچک می توان به بازه ی گسترده ای از فعالیت های روزمره دسترسی داشت. از طرفی استفاده از سیستم های امنیتی دیگر مختص به افراد یا قشر خاصی نمی باشد. و تمامی افراد برای کسب و کار های بزرگ و چک خود و یا امنیت منزل می توانند از انواع دوربین های مداربسته استفاده نمایند. و لازم است بدانید استفاده از این سیستم ها نیز وابسته به شبکه اینترنت می باشد. تا بتوان به راحتی تصاویر را بر روی صفحه نمایش و یا تلفن های همراه مشاهده نمود. پس میزان مصرف داده این سیستم های امنیتی امری حائز اهمیت است که در ادامه این مقاله آن را بررسی می نماییم.

محل دوربین مداربسته

میزان مصرف داده اینترنت در دوربین های مداربسته چقدر است؟

همانطور که در مطالب مذکور بیان نمودیم، سیستم های امنیتی نیازمند شبکه اینترنت می باشند. از این رو اکثر کاربران نگران میزان مصرف اینترنت دوربین های مداربسته می باشند.

لازم به ذکر است جای هیچ نگرانی در رابطه با این مسئله نیست. زیرا اینترنت شما به صورت مداوم مصرف نمی شود. و تنها زمانی که کاربران قصد انتقال تصاویر را دارند، داده های اینترنت آن ها مصرف می شود. یعنی زمانی که قصد تماشای آنلاین تصاویر را بر روی مانیتور، کامپیوتر، لپ تاپ و یا گوشی را دارید، مقداری از داده های اینترنت شما به همین منظور مصرف می شود.

حال اگر شما به صورت مداوم سیستم دوربین مداربسته خود را بررسی می نمایید، قطعا میزان مصرف داده های شما بالا خواهد رفت. زیرا همزمان در سمت دوربین مدار بسته دستگاه رکوردر در حال آپ لود کردن تصاویر و در سمت کاربر که روی گوشی هوشمند و یا کامپیوتر است، در حال دانلود مدام تصاویر است. و هر دو آن در یک زمان از داده های اینترنت استفاده می نمایند.

از این نکته می توان دریافت که میزان مصرف اینترنت به عوامل مختلفی بستگی دارد. که در ادامه مهم ترین آن ها را بررسی می نماییم.

مصرف اینترنت دوربین مداربسته

مهم ترین عوامل موثر در مصرف اینترنت دوربین های مداربسته

  • تعداد دوربین به کاربرده شده در محل

ممکن است برخی کاربران قصد دارند تا محیط مورد نظر را بدون کمترین نقطه کور نظارت نمایند. از این رو از دوربین های مداربسته متعدد در آن محیط استفاده می کند. و هرچه محیط وسیع تر باشد، تعداد دوربین های مصرفی نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین میزان مصرف اینترنت دوربین های مداربسته نسبت به حد معمول بیشتر خواهد شد. که این مسئله امری کاملا طبیعی است.

  • کیفیت دوربین مداربسته

دومین اِلمانی که می تواند بر میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته موثر باشد، کیفیت تصاویر این سیستم های امنیتی می باشد. مشخصا هرچه کیفیت تصاویری که مشاهده می نمایید بیشتر باشد، مصرف داده های شما نیز به همان مراتب بیشتر خواهد بود.

در اینجا لازم به ذکر است که دوربین‌های مداربسته مختلفی با کیفیت‌های متفاوتی در بازار وجود دارند. به این منظور که اگر کاربران دوربین مداربسته خود را با مگاپیکسل بالاتر تهیه کنند کیفیت تصاویر بیشتر است. در نتیجه هر چه مگاپیکسل دوربین بالاتر باشد میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته هم بیشتر می‌شود.

خرید سیستم امنیتی

نحوه محاسبه مصرف اینترنت مصرفی در دوربین مداربسته

نرم افزار های بسیاری جهت محاسبه میزان مصرف اینترنت دوربین های مداربسته وجود دارد. که کاربردی ترین آن ها عبارتند از:

  1. استفاده از نرم افزار Network در کامپیوتر
  2. نرم افزار Data Monitor pre، Los، DataFlow در تلفن همراه

خرید دوربین مداربسته

جمع بندی

در این مقاله تا حدودی میزان مصرف اینترنت دوربین های مداربسته و عوامل موثر بر آن را برای شما معرفی نمودیم. و تاکیید می نماییم که عوامل زیادی می تواند بر این فرآیند موثر باشد.

در نظر داشته باشید که امروزه اهمیت وجود دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی در هر مکانی بیشتر از میزان مصرف داده های آن است. زیرا این سیستم ها از کار و سرمایه شما محافظت می نماید. و هر هزینه ای در این زمینه ارزشش را دارد. به علاوه ی آنکه با وجود اینترنت های نامحدود میزان حجم مصرفی اصلا مسئله ی قابل توجهی نیست. پس برای خرید دوربین مداربسته و سایر سیستم های امنیتی تنها به کیفیت محصول مورد نظر توجه نمایید.

مجموعه مهندسی سیف رادیکال، بهترین دوربین های مداربسته و تجهیزات نصب آن را به مشتریان خود ارائه می نماید. و شما با مراجعه به صفحه اصلی این وب سایت می توانید بهترین محصولات را در این زمینه از بهترین برند های روز دنیا خریداری و استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *