دوربین مداربسته, وبلاگ

نکات مهم برای انتخاب محل نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته

یکی از راهکار های مهم برای حفاظت و نظارت بر روی امکان و سازمان ها در سرتاسر دنیا، راه اندازی سیستم های امنیتی و نصب دوربین مداربسته می باشد. از این رو اگر قصد نصب این سیستم امنیتی را در منزل و یا محل کار دارید، پیشنهاد مجموعه سیف رادیکال به شما دریافت اطلاعات دقیق نصب این دستگاه ها، قبل از اقدام به آن است.

بررسی و شناخت فیزیکی محیط قبل از اقدام به نصب یکی از مهم ترین عوامل در این پروسه می باشد. همچنین نقاط استقرار تجهیزات مدار بسته مخصوصاً دوربین ها باید طوری انتخاب شود که از هر آسیبی در امان بوده و شرایط آب و هوایی تاثیری روی آن ها نداشته باشد. همچنین یکسری موارد فنی و مهمی وجود دارد که باید جهت تشخیص دقیق و صحیح موقعیت نصب دوربین ها حتما در نظر گرفته شود. از این رو در این مطلب کاربردی ترین نکات برای نصب این سیستم را به شما آموزش خواهیم داد.

نصب دوربین مداربسته

  • در نظر گرفتن همپوشی و نقطه استقرار

از مهم ترین نکات در طراحی سیستم های مدار بسته، تعیین محل استقرار و پوشش متقابل دوربین های مداربسته می باشد.

  1. دوربین ها براساس نیاز مشتری و دید کامل به محیط باید نصب گردرند. در این مورد برای وضوح تصاویر، محیط را به مستطیل های کوچکی تقسیم می کنیم که طول این مستطیل ها به اندازه آخرین مقدار برد مفید دید دوربین با وضوح از اجزای تصویر باشد. سپس به دو دوربین برای پوشش دادن به محیط داخلی این مستطیل نیاز است. که هر دو آن ها باید با توجه به ارتفاع اشیا و یا دستگاه هایی که در این محیط قرار گرفته اند نصب شوند. (زیرا ممکن است هر شی ای مانع دید دوربین ها شود.)
  2. نصب دوربین های مداربسته باید دارای قابلیت هم پوشانی باشد. یعنی در یک سیستم امنیتی، دوربین های مدار بسته باید طوری تنظیم شوند که مثلا خروج سوژه در تصویر یک دوربین همراه، با وارد شدن آن در تصویر دوربین دیگر باشد. این مسئله باعث امنیت بیشتر مجموعه شما و از بین رفتن نقاط کور می باشد. به این ترتیب تمام فضا قابل بررسی دارد. از این رو در سیستم های پیشرفته جهت پوشش تکمیلی از دوربین های چرخشی استفاده می کنند.

محل دوربین مداربسته

  • ارتفاوع و زاویه دید در نصب دوربین مداربسته

  1. در نصب دوربین های مداربسته زوایای دید، توسط لنز هایی آن تعیین می شوند. انواع لنز های دوربین مداربسته دارای قابلیت تغییر می باشند. و طبق اصول فیزیک هر چقدر زاویه دید با لنز بازتر باشد در نتیجه محیط وسیع تر و تصویر کوچک تر اجزا را در تصویر مشاهده می نماییم. و بالعکس هر چقدر زاویه لنز بسته باشد محیط کمتر و تصویر بزرگ تر را در تصویر مشاهده می کنیم.
  2. ارتفاع نصب دوربین بستگی به مساحت محیطی آن محل دارد. درمحیط های اداری، فروشگاهی و یا دیگر محل هایی که وسعت زیادی ندارند و سقف آن ها کوتاه است، باید ارتفاع نصب دوربین به گونه ای در نظر گرفته شود که راستای قرار گیری دوربین به راستای افق بسیار مایل باشد. زیرا وضوح تصاویر صورت افراد بسیار اهمیت دارد.

کابل دوربین

  • تامین نور دوربین مداربسته و زاویه حرکت خورشید

  1. نور خورشید تاثیر بسیار زیادی بر وری تصویر نهایی دوربین های مداربسته شما خواد داشت. از این رو انتخاب محل دوربین ها باید با توجه به تاثیرات نور خورشید در نظر گرفته شود. با توجه به این که خورشید منبع نوری بسیار قوی با طول قرار گیری متغیر است،ج هت جلوگیری از بوجود آمدن پدیده Back Light (پشت زمینه نورانی با سیاهی تصویر سوژه) تا حد امکان موقعیت قرار گیری دوربین ها باید پشت به نور باشد.
  2. از طرفی یک سیستم مدار بسته باید به صورت شبانه روزی فعال باشد و در طول شبانه روز دارای نور کافی محیط باشد. پس محل نصب دوربین های مداربسته یا باید دارای نور طبیعی کافی باشد. و یا از منابع نوری جهت تامین نور محیط استفاده شود.

خرید دوربین مداربسته

جمع بندی

موارد فوق الذکر مهم ترین نکات برای انتخاب محل مناسب، برای نصب دوربین های مداربسته می باشد. با توجه به این نکات نصب دوربین های مداربسته شما با موفقیت و در بهترین مکان انجام خواهد گرفت. و شما در هر زمانی بهترین تصویر را از محل مورد نظر خود مشاهده می نمایید.

در نظر داشته باشید خرید دوربین مداربسته با کیفیت بالا نیز از عوامل موثر در کیفیت تصاویر نهایی شما می باشد. از این رو مجموعه مهندسی سیف رادیکال، بهترین دوربین های مداربسته و تجهیزات نصب آن را به مشتریان خود ارائه می نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *