دوربین مداربسته, وبلاگ

تجهیزات دوربین مداربسته

تجهیزات دوربین مداربسته

یکی از بهترین راهکار های ایجاد امنیت برای امکان و سازمان های مختلف، استفاده از سیستم های امنیتی دوربین مداربسته می باشد. این راهکار می تواند مانع از بروز بسیاری جرائم شده و جامعه ای امن و آرام ایجاد نماید. برای راه اندازی این سیستم امنیتی کاربردی نیازمند تجهیزات مختلفی می باشیم. و مشخص است کیفیت هر کدام از این ابزار و وسایل در کارکرد و خروجی نهایی تاثیر گذار است. از این رو در این مقاله انواع تجهیزات دوربین مداربسته که برای ایجاد یک محیط امن مورد نیاز است را به شما معرفی می نماییم.

آشنایی کامل و جامع با سیستم های دوربین مداربسته

قبل از بررسی تجهیزات دوربین مداربسته که در این سیستم کاربردی و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد، بهتر است با کارکرد کلی این سیستم آشنا شوید.

انواع دوربین های مداربسته در اماکن داخلی و خارجی برای زیر نظر داشتن رفت و آمد ها، رویت اتفاقات روزمره و دیگر عوامل این چنینی مورد استفاده قرار می گیرند. این دوربین ها معمولا در اندازه ای استاندارد بوده و بر روی دیوار ها نصب می گردند. اما در مواردی بسیار خاص، ممکن است اندازه ی برخی از ان ها به اندازه ای کوچک باشد که به راحتی قابل تشخیص و رویت نباشند. البته این نوع در بازار مصرف چندان طرفدار ندارد. و اکثر دوربین های مداربسته همان نوع دیواری می باشند.

امروزه تمامی دوربین های مداربسته درای قابلیت اتصال به گوشی، لپ تاپ و انواع نمایشگر برای پخش تصاویر ضبط شده می باشند. و در مواقعی که برای مرحافظت از مکانی مورد استفاده قرار می گیرند، بهتر است از تجهیزات هشداری مانند آژیر در این سیستم امنیتی استفاده شود. در این صورت هنگامی که یک فرد وارد مکان مورد نظر شود، آزیر به سرعت به صدا در خواهد آمد. و بدین ترتیب شما از حضور سارق در محل مطلع خواهید شد.

بیشتر بدانید: عبارت CCTV که مخفف Close Circuit Television می باشد، در واقع نام لاتین دوربین های مدار بسته است. و در سراسر جهان افراد و سازمان های جهت کنترل امور مختلف از آن استفاده می نمایند. از این رو بسته به نیاز شما، تجهیزات دوربین های مداربسته نیز مختلف می باشند.

تجهیزات دوربین مداربسته

معرفی تجهیزات اصلی دوربین های مداربسته

بهتر است بدانید نصب و راه اندازی تجهیزات دوربین مداربسته کار پیچیده ای است. و برای انجام آن حتما به حضور یک متخصص احتیاج می باشد. زیرا نصب اصولی و درست، مهم ترین مسئله در راه اندازی دوربین های مداربسته می باشد. و در صورتی که هر یک از تجهیزات مورد استفاده در دوربین این سیستم های امنیتی به درستی و بر طبق استانداردهای موجود نصب نگردند، عملکرد دوربین با اختلال مواجه می شود. و ممکن است ارائه تصاویر کیفیت لازم را نداشته باشد.

به غیر از خود دستگاه دوربین های مداربسته که عضو اصلی می باشد، در ادامه اصلی ترین تجهیزات این سیستم امنیتی را به شما معرفی خواهیم نمود.

تجهیزات دوربین مداربسته

  • دستگاه های ضبط مرکزی

دستگاه ضبط مرکزی یکی مهم ترین تجهیزات دوربین مدار بسته می باشد. به طوری که بدون وجود آنها امکان ضبط تصاویر وجود نخواهد داشت. به طور کلی دو نوع دستگاه ضبط تصویر وجود دارد. و هر یک از آن ها برای دوربین های مختلف استفاده می شود.

دستگاه DVR نوعی دستگاه ضبط مخصوص برای دوربین های مدار بسته آنالوگ و AHD می باشد. و دستگاه NVR جهت ضبط تصاویر دوربین های مدار بسته تحت شبکه یا IP به کار برده می شوند. با اینکه سیگنال های دریافتی از دوربین های مدار بسته در این دو نوع دستگاه ضبط با یکدیگر متفاوت می باشد، اما عملکردی آن ها کاملا یکسان است.

تجهیزات دوربین مداربسته

  • مهم ترین تجهیزات دوربین های مداربسته – صفحه نمایش

یکی از مهم ترین تجهیزات دوربین های مداربسته برای دریافت تصاویر ضبط شده از دوربین های مدار بسته نیازمند یک صفحه نمایش و یا مانیتور می باشید. بهتر است بدانید مانیتور ها در انواع مختلفی در بازار مصرفه تولید و عرضه می گردند. و شما با توجه به نیاز خود و نوع پورت های دستگاه می توانید هر یک از آن ها را خریداری و استفاده نمایید. زیرا پورت های ورودی صفحه نمایش و رزولوشن آن از مهم ترین موارد قابل توجه در هنگام می باشد.

به طور کلی مانیتور ها به دو دسته 1.معمولی و 2.صنعتی تقسیم بندی می شوند. مزیت مانیتورهای صنعتی این است که قابلیت روشن بودن به صورت شبانه روزی را دارند.

صفحه نمایش دوربین مداربسته

  • منبع تغذیه دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته مانند سایر تجهیزات و دستگاه های الکتریکی برای تامین انرژی خود نیازمند به یک منبع تغذیه می باشند.

برق مورد نیاز برای دوربین های مداربسته 12 ولت جریان مستقیم یا DC می باشد. اما ولتاژ برق شهری 220 ولت AC است. پس برای تامین برق مورد نیاز دستگاه نیازمند یک منبع تغذیه یا آداپتور می باشید. که ولتاژ 220 ولت را به 12 ولت تبدیل نماید. انتخاب این نوع تجهیزات دوربین های مداربسته در پروژه های اجرایی مختلف، متفاوت می باشد. و در هنگام خرید دوربین باید با نصاب حرفه ای دوربین مشورت نمود تا در خرید منبع تغذیه شما را راهنمایی نماید.

نکته: راندمان منبع تغذیه ممکن است پس از مدتی کاهش یابد و به همین دلیل نیاز است تا آداپتوری خریداری گردد که میزان 30% بالاتر از مقدار محاسباتی آمپر دوربین مدار بسته باشد تا عمر سیستم شما بالاتر رفته و در ریسک پایین تری قرار گیرد.

تجهیزات دوربین مداربسته

  • کابل ها، یکی دیگر از تجهیزات دوربین های مداربسته

برای انتقال تصاویر ضبط شده از قسمت دوربین به دستگاه ضبط مرکزی نیازمند کابل های مخصوص و کابل کشی دقیق و استاندارد می باشیم. بهتر است بدانید انواع کابل دوربین مداربسته به منظور نصب دوربین های مختلف، متفاوت می باشد. به عنوان مثال کابل کواکسیال مدل RG59 را در دوربین های مدار بسته آنالوگ و AHD و کابل های cat5 و cat6 برای نصب دوربین های مدار بسته تحت شبکه به کار برده می شوند.

خرید کابل دوربین مداربسته

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *