دوربین مداربسته, وبلاگ

دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه

همانطور که در گذشته بیان نمودیم، دوربین مداربسته تحت شبکه یکی از انواع دوربین های مداربسته می باشد. که کاربرد آن به جهت حفظ امنیت و ضبط تصاویر برای اطلاع از وضعیت داخلی و یا خارجی یک مکان می باشد. این نوع دوربین ها با نام دوربین IP نیز شناخته می شود. و دلیل آن این است که دوربین های IP دارای یک آدرس مخصصوص به خود می باشند.

جالب است بدانید انتقال تصویر در این دوربین ها توسط از طریق شبکه و اینترنت می باشد. یعنی این دستگاه مانند دیگر دستگاه هایی همچون: لپ تاپ، پرینتر و یا تبلت به یک شبکه متصل شده و سپس انتقال تصاویر به راحتی امکان پذیر است.

اگر قصد خرید این نوع دوربین های مداربسته را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل با این دستگاه های کاربردی آشنا شوید.

دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟

به طور کلی دوربین مداربسته وسیله ای است که برای نظارت و حفاظت مود استفاده قرار می گیرد. و دوربین مداربسته تحت شبکه، وسیله ای دیجیتال است که سیستم انتقال تصویر آن تنها از طریق اتصال به اینترنت و یک شبکه امکان پذیر است.

این دوربین ها در واقع جایگزین بسیار مناسبی برای دوربین های آنالوگ می باشند. و به جای استفاده از شبکه اختصاصی، از یک شبکه IP محلی استفاده می نماید که قابلیت دسترسی به اینترنت را ایجاد می نماید.

فرمت های تصویر دوربین های IP عبارنتد از: Motion JPEG ، MPEG یا H.264 . که همه ی آن ها در دسته فرمت های رایج تصویر می باشند. و با ویژگی های بیشتری که نسبت به نسل قبلی دوربین ها دارند، امنیت بیشتر و بهتری را برای شما به وجود می آورد. همچنین کیفیت سیگنال های ویدئویی آن با کیفیت بالاتری انتقال می یابند. و امکان انتقال سیگنال داده ها از طریق لینک اترنت فراهم می شود. و در انتها سرعت بالاتری نسبت به نسل قدیمی دوربین های به شما ارائه می نماید.

بیشتر بدانید: انواع کابل دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته

کارکرد های دوربین های تحت شبکه

نحوه کارکرد دوربین های مداربسته تحت شبکه به ترتیب مراحل به شرح زیر می باشد:

  1. تصاویر توسط دوربین مداربسته تحت شبکه IP ضبط می شود.
  2. فرآیند فشرده سازی فایل ها، برای انتقال از طریق پروتکل های استاندارد اتفاق می افتد.
  3. اگر در مجموعه خود چند دوربین متعدد دارید، تمام فیلم ها در یک ضبط کننده ویدئو شبکه، به نام دستگاه NVR، ضبط می‌شود.
  4. تصاویر ویدئویی در قالب دیجیتال توسط دستگاه NVR ضبط می‌شوند.
  5. سپس فایل های ضبط شده، تبدیل به سیگنال IP قابل ارسال از طریق شبکه‌های IT مانند: (LAN / WAN) و اینترنت می شود.

( دستگاه NVR مانند یک رایانه با نرم‌افزار مدیریت فیلممی باشد. و اکثر دوربین‌های تحت شبکه دارای سنسورهای حرکتی و همچنین پنل مدیریتی تحت وب هستند. و از این طریق امکان تنظیم و مشاهده از هر مرورگر وب فراهم می آید. )

  • دستگاه NVR چیست؟

به طور کلی بخش اصلی فرایند انتقال تصویر توسط دستگاه NVR صورت می گیرد. در واقع این دستگاه ترکیبی از ضبط‌کننده دیجیتال فیلم و یک شبکه ویدئو سرور است. و مجموع این ها امکان دسترسی به آی پی خود و مشاهده تصاویر ضبط شده و زنده را در هر مکانی برای شما فراهم می نماید.

دوربین مداربسته تحت شبکه

مزایا و ویژگی ها خاص

  • پروتکل های WPA یا WPA2, TKIP یا  AES انتقال داده ها در دوربین تحت شبکه را بر عهده دارند. و به سبب این ویژگی، دوربین های IP امنیت بسیار خوبی را از طریق شبکه برای کاربران خود فراهم می نمایند.
  • انتقال برق و تصویر تنها با یک کابل بهره مند از تکنولوژی (PoE) صورت می گیرد.
  • این دوربین ها قابلیت جابجایی صدای دو طرفه از طریق شبکه را دارند. به نوعی این دوربین ها مانند یک تلفن همراه عمل نماید.(یعنی شما می توانید از طریق دوربین های آی پی با افراد آنسوی دوربین ارتباط برقرار کنید.)
  • انتقال دوربین تحت شبکه برخلاف دوربین های آنالوگ که برای انتقال تصاویر وابسته به کابل می باشند، این اطلاعات را از طریق شبکه اینترنت جابجا می کنند.
  • این دوربین ها می توانند از شبکه های اینترنتی از جمله وای فای و شبکه های موبایلی استفاده نمایند.
  • همچنین این سیستم های امنیتی دارای هوش مصنوعی بوده و در برخی موارد به کاربر کمک می کند تا برخی فرایند های شناسایی را راحت تر انجام دهد.

برای اتصال دوربین مداربسته به لپ تاپ کلیک کنید.

خرید دوربین مداربسته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *