دوربین مداربسته, وبلاگ

انواع دستگاه dvr

انواع دستگاه dvr

استفاده از دوربین های مداربسته به جهت حفظ امنیت اماکن مختلف، بسیار مهم و ضروری می باشد. برای استفاده از این سیستم امنیتی نیازمند دستگاه های مختلفی از جمله انواع دستگاه dvr می باشید. زیرا تصاویر ضبط شده ی انواع دوربین مداربسته را نمی توان به صورت مستقیم به صفحه مانیوتر انتقال داد. و برای انتقال تصاویر نیازمند یک دستگاه کدگذاری و پردازش گر تصاویر می باشید، که DVR نام دارد.

از آنجایی که بسیاری از شما با جزئیات کارکرد این دستگاه آشنایی کافی ندارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با کارایی، ویژگی و مزایا استفاده از این دستگاه بیشتر آشنا شوید.

انواع دستگاه DVR

دستگاه dvr چیست؟

همانطور که در ابتدای مطلب بیان نمودیم، dvr ها وظیفه کدگذاری، پردازش و انتقال تصاویر را به مانیتور یا صفحه پخش کننده تصاویر شما را دارند. که امروزه نوع جدید تری از آن ها با نام HD-DVR نیز تولید و به بازار مصرف عرضه می گردند. که تفاوت این دستگاه ها با dvr های معمولی در ارائه رزولوشن بالاتر و کیفیت نهایی تصاویر می باشد.

هردو این دستگاه ها دارای پورت های متعددی از جمله: پورت های ورودی صدا جهت نصب میکروفن . خروجی برای انتقال صدا به اسپیکر، پورت های انتقال تصویر HDMI و VGA برای اتصال به صفحه نمایش و یا CVBS جهت اتصال به تلویزیون، پورت LAN برای اتصال به شبکه و پورت USB! البته لازم به ذکر است تعداد و وجود این پورت ها در دستگاه های مختلف یکسان نمی باشد.

به طور کلی انواع دستگاه dvr به فیلم ها در فضای ذخیره سازی، ذخیره می نمایند. تا شما در زمان و مکان دلخواه بتوانید آن ها را مشاهده نمایید. و یک سیستم امنیتی تصویری شامل چندین دوربین مداربسته است که با استفاده از کابل کواکسسیال به دستگاه DVR مختلف متصل می شود. این دستگاه ها تا چندین ساعت فیلم را در خود ذخیره می نمایند.

انواع دستگاه DVR

نحوه فرآیند پردازش و ذخیره تصاویر در DVR

فرآیند ضبط، پردازش و انتقال تصویر به نمایشگر توسط انواع دستگاه DVR در 5 مرحله کلی انجام می گیرد. که ترتیب آن ها به صورت زیر می باشد.

لازم به ذکر است این دستگاه ها بیشتر برای انواع دوربین های مداربسته آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر دارای هر دو نوع دوربین آنالوگ و IP را در سیستم خود می باشید، با استفاده از DVRهای ترکیبی می توان از 2 ورودی دوربین آنالوگ و دوربین IP به صورت همزمان استفاده نمود.

  • برای اتصال این دستگاه ها به دوربین مداربسته از کابل های کواکسیال استفاده می شود. استفاده از دستگاه DVR بدون سیم امکان پذیر نیست. و هر دوربین به صورت جداگانه با یک کابل مجزا به این دستگاه متصل می شود.
  • انواع دستگاه های DVR بخشی از یک سیستم امنیتی می باشند. برخی از آن ها به صورت اینترنتی تصویر را به شما انتقال می دهند. و برخی دیگر به صورت لوکال یا محلی!
  • این دستگاه با استفاده از سیستم های رمز گذار تصاویر ضبط شده دوربین را به صورت ایمن به محل ذخیره سازی ارسال می نماید.
  • سپس با استفاده از کدک های مختلف، اقدام به فشرده سازی تصاویر می نماید. تا این فایل ها فضای کمتری از حافظه را اشغال نمایند.

به این ترتیب تصاویر ضبط شده توسط دوربین قابل مشاهده برای شما می باشند.

خرید دستگاه DVR

معرفی انواع دستگاه DVR

انواع دستگاه DVR را می توان بر اساس موارد مختلفی اعم از تکنولوژی پخش ویدئو، طبقه بندی تعداد کانال های تصویر DVR، وکیفیت ضبط و دیگر موارد این چنینی می باشد. اگر بخواهیم تکنولوژی پخش این ویدئو را بزرگترین دسته بندی در نظر داشته باشیم، انواع دستگاه DVR عبارتند از:

  1. PC-Based Digital Video Recorder
    سیستم ضبط و پخش دستگاه PC-Based DVR بر اساس سیستم عامل است. در واقع، سیستم عامل روی رایانه شما نصب می شود. و امکان ضبط تصاویر روی هارد دیسک رایانه فراهم می آید.
  2. Standalone Digital Video Recorder
    این نوع دستگاه وظیفه ضبط و پخش تصاویر را استفاده از نمایشگر به عهده دارد.

انواع دستگاه DVR بر اساس خروجی

در بین دسته بندی های فوق الذکر، مهم ترین و رایج ترین تقسیم بندی بر اساس تعداد کانال تصویر DVR به شرح زیر می باشد.

  • DVR 04CH کانال: قابلیت نصب تا ۴ دوربین را دارد.
  • DVR 08CH کانال: قابلیت نصب تا ۸ دوربین را دارد.
  • DVR 16CH کانال: قابلیت نصب تا ۱۶ دوربین را دارد.

خرید دوربین مداربسته

در صورتی که قصد دریافت اطلاعات بیشتری درباره سیستم های امنیتی، خرید دوربین مداربسته، نصب آنها و یا قیمت روز را دارید، می توانید با مجموعه سیف رادیکال در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *