دوربین مداربسته, وبلاگ

دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته دام

یکی از پرکاربرد ترین سیستم های امنیتی برای محیط های بسته و دارای سقف، دوربین مداربسته دام می باشد. کلمه ی dome در زبان انگلیسی به معنای گنبد می باشد. و از آنجایی که این دوربین ها در ساختار ظاهری خود از محفظه‌ای دایره‌ای و گنبدی شکل برخوردار هستند، آن را به این نام، نامگذاری نموده اند. این دوربین ها معمولا به صورت سقفی نصب می شوند. و برای نصب آن به دیوار باید از یک پایه کمک گرفت. و باید دقت نمود که این دوربین ها بعد از نصب به راحتی حول سه محور به راحتی چرخش نمایند. اگر نه در تنظیم تصویر دچار مشکل خواهند شد. معمولا هنگامی این دوربین ها روی دیوار نصب می شوند که بخواهیم میزان خرابی محیط را کاهش دهیم. زیرا چسباندن این دوربین ها به سقف بدون پایه است. و کندن آن نیاز به ابزاری است که ممکن است باعث کنده شدن قسمتی از گچ و رنگ سقف شود. اما به هر حال معمول ترین روش برای نصب دوربین مداربسته از مدل دام به صورت سقفی است.

بعضی از آن ها به دلایل استراتژیک برای مخفی ماندن فضای داخلی دوربین ها با یک محفظه یا شیشه دودی پوشانده شده اند. و به همین سبب افراد متفرقه هیچ گاه متوجه نخواهند شد که آیا این دوربین ها روشن است یا خاموش؟ و یا در حال حاظر کدام منطقه را برای تصویر برداری پوشش داده است. اما به دلیل برخی مشکلات: مانند مشکل بازگشت نور در حالت دید در شب دوربین، دیگر کمتر از شیشه یا طلق های دودی برای لنزجلوی آن ها استفاده می شود.

برای آشنایی بیشتر با این دوربین ها بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته وارم لایت

معرفی انواع دوربین مداربسته دام

دوربین های مداربسته دام در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردند. مدل های مختلف سیستم امنیتی دام به دو دسته کلی 1. دوربین های مداربسته تحت شبکه و 2. دوربین های مداربسته توربو اچ دی تقسیم بندی می شوند. همانطور که می دانید دوربین های توربو نسل بروز شده آنالوگ ها می باشند که برای انتقال تصویر از کابل کواکسیال استفاده می نمایند. همچنین ضبط تصاویر و دیجیتال سازی آن ها توسط دستگاه DVR می باشد. در صورتی که دوربین های تحت شبکه نیازمند دستگاه nvr می باشند.

دوربین مداربسته دام

ویژگی های منحصر به فرد دوربین های dome

  1. دوربین های مداربسته دام دارای قابلیت دید در شب رنگی می باشند. و تصاویر با کیفیتی را در طول شب ضبط می نمایند.
  2. لنز دوربین مداربسته در این مدل به دو صورت ثابت و وریفوکال یا همان متغیر وجود دارد. که در مدل ثابت این لنز ها دارای فاصله کانونی مشخصی می باشند. اما دوربین های دارای لنز وریفوکال از قابلیت زوم کردن پشتیبانی می‌‌کنند.
  3. کیفیت تصویر این مدل از انواع دوربین مداربسته بسیار بالا می باشد. به طوری که نوع توربو آن ها از 1 تا ۱۲ مگاپیکسل و نوع تحت شبکه ۲ مگا پیکسل به بالا وجود دارد.
  4. عدم نفوذ آب و گرد و غبار
  5. نصب سریع و ساده
  6. مقاومت در مقابل خرابکاری
  7. قابلیت تغییر زاویه دید با تغییر بدنه اطراف انواع لنز دوربین مداربسته

دوربین مداربسته دام

جنس بدنه دوربین مداربسته دام

دوربین های هایک ویژن از مدل دام هم دارای بدنه پلاستیکی بوده و هم در انواع فلزی تولید می شوند. اما بهتر است بدانید که مدل های پلاستیکی مقاومت بسیار کمتری در برابر ضربه دارند. هم چنین اگر شرایط جوی و آب و هوایی مساعد نباشد ممکن است ساختمان داخلی و برد آن ها دچار اختلال شود. از این رو نصب آن ها در فضای مسقف دارای امنیت بیشتری می باشد. و از طرفی امکان ضربه خوردن آن ها نیز کمتر خواهد بود.

در مقابل آن دوربین های مداربسته دام که دارای بدنه فلزی هستند، برای مکان هایی که احتمال ضربه در آن ها وجود دارد مناسب تر است. زیرا مقاومت بالاتری نسبت به ضربه از خود نشان می دهند. از طرفی انتقال حرارت در آن ها زودتر انجام می گیرد. یعنی برخلاف نوع پلاستیکی، زودتر خنک می شوند. و میزان احتمال آسیب به ساختمان داخلی به حداقل می رسد. قیمت این مدل کمی بالاتر از بدنه پلاستیکی ها می باشد.

نوع سومی از این دوربین ها وجود دارد که جنس قاب مرکزی آنها (قاب در برگیرنده لنز دوربین) فلزی بوده و پوشش خارجی‌شان از جنس پلاستیک است. این دوربین ها تمام قابلیت های دوربین های بدنه فلزی را دارند. و مشکل آسیب به قسمت داخلی که در مدل های بدنه پلاستیکی وجود داشت، مزتفع شده است. و قیمت آن چیزی بین نوع بدنه فلزی و پلاستیکی می باشد.

خرید دوربین مدار بسته

جمع بندی

دوربین مداربسته دام یکی از پرطرفدار ترین سیستم های امنیتی می باشد. قیمت مناسب و قابلیت نصب راحت آن ها، امکان اتصالشان را در اکثر اماکن برای حفاظت بیشتر، فراهم نموده. همچنین به سبب ظاهر زیبایی که دارند، برای نصب در مجوطه های داخلی بسیار مناسب هستند.

اگر قصد خرید دوربین مداربسته و سایر تجهیزات سیستم ایمنی را دارید، می توانید به صفحه اصلی وب سایت سیف رادیکال و بخش دوربین مداربسته وارد شده و با مدل های مختلف دوربین مداربسته دام و سایر مدل ها و برند ها بیشتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *