دوربین مداربسته, وبلاگ

انواع سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه

تجهیزات شبکه که دارای پورت LAN می باشند از طریق شبکه داده به هم متصل می شوند. معمولا این شبکه از دو بخش تجهیزات پسیو مانند کابل‌ها و کانکتورها و … و تجهیزات اکتیو مانند سوئیچ‌ها، روترها و سرورها و … تشکیل شده است. و تجهیزات دیگر با استفاده از پیکربندی درست کارت هایشان، تحت شبکه داده، با یکدیگر ارتباط می گیرند. در این حالت تجهیزات تحت شبکه در دو لایه آدرس سخت افزاری (لایه دو شبکه) و لایه آدرس آی پی با هم ارتباط می‌گیرند. و یکی از بخش های مهم این سیستم انواع سوئیچ شبکه می باشد. که تجهیزات را در لایه دو شبکه (یعنی با استفاده از آدرس سخت افزاری یا مک آدرس ) به هم متصل می نماید.

برای آشنایی بیشتر با کارایی و عملکرد سوئیچ شبکه به ادامه مقاله توجه نمایید.

انواع سوئیچ شبکه

بسته های داده در شبکه

همانطور که در مطالب فوق الذکر بیان نمودیم، برای درک بهتر کارایی انواع سوئیچ شبکه بهتر است ابتدا با دیگر بخش ها آشنا شوید. اولین بخش که نیاز به آشنایی بیشتر دارد، بسته داده می باشد.

اطلاعات در یک سیستم دیجیتال از صفر و یک تشکیل شده است. در واقع داده‌های دیجیتال از اعدادی بر مبنای دو تشکیل می شوند. ( مجموعه ای از اعداد که از صفر و یک تشکیل شده اند.) در سیستم های دیجیتال هر یک از این صفر و یک ها یک بیت محسوب می شود. و با قرار گرفتن این بیت ها در کنار یک دیگر بسته های داده تشکیل می شود.

حال می خواهیم بدانیم که ارتباط سوئیچ شبکه با بسته های داده چیست؟ پاسخ این سوال در بخش بعدی نهفته است.

خرید تجهیزات شبکه

عملکرد انواع سوئیچ شبکه

در بخش قبلی با یک سیستم دیجیتال و نوع داده های آن آشنا شدید. این داده ها برای انتقال نیازمند یک بستر می باشند.

همانطور که در ابتدای مقاله بیان نمودیم، سوئیچ‌ها در لایه‌ی دوم شبکه کار می‌‌کنند. و نحوه عملکرد آن ها به این صورت است که: انواع سوئیچ شبکه اطلاعات و داده‌های بسته بندی شده را دریافت می‌کند. سپس از طریق پورت‌ها، آن ها را به سمت پورت خروجی ارسال می‌کنند.

به طور کلی در سوئیچ شبکه هنگامی که تجهیزی به پورتی متصل شده و اولین بسته داده آن توسط سوئیچ دریافت می‌گردد، سوئیچ مک آدرس آن تجهیز را در خود ذخیره می‌کند. و محل نگهداری آدرس‌های مک متصل به هر پورت سوئیچ یک جدول مک آدرس است که اصطلاحا به آن MAC Table می‌گویند. با استفاده از جدول Mac در سوئیچ هیچگاه نیازی به ایجاد ترافیک بیش از حد روی پورت‌ها نیست. در حقیقت سوئیج شبکه با دریافت هر بسته داده دقیقا می‎‌داند که تجهیز مقصد این بسته به کدام پورت آن متصل است و مستقیم آن بسته را به آن پورت منتقل می‌کند.

انواع سوئیچ شبکه

مهم ترین کاربرد های انواع سوئیچ شبکه

  1. شبکه دوربین‌های تحت شبکه
  2. ارتباط تجهیزات صنعتی با هم در بستر شبکه داده
  3. بستر ارتباطی آیفون‌های تحت شبکه
  4. ارتباط تحهیزات فروشگاهی تحت شبکه با هم
  5. شبکه کامپیوتر‌ها

خرید دوربین مداربسته

برای دریافت اطلاعات بیشتر، خرید دوربین مداربسته، تجهیزات شبکه، منبع تغذیه و سایر تجهیزات با مجموعه سیف رادیکال، ارائه دهنده بروز ترین سیستم های امنیتی، در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *